Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

marți, 3 februarie 2009

Hans-Ulrich Rudel (2 July 1916 – 18 December 1982)



"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt"

("pierdut e doar cel care se abandoneaza singur")

A fost cel mai bun pilot al Luftwaffe din al Doilea Razboi Mondial, un adevarat exemplu
pentru fiecare membru al fortelor armate germane. Prin curajul pe care il dovedea ori de cate ori se urca in al sau Stuka, in cele peste 2530 de misiuni de zbor, a devenit o inspiratie pentru fiecare german indiferent de meseria pe care o avea. O intreaga natiune astepta cu sufletul la gura vesti despre noile izbande ale acestui ``AS`` al aviatiei.
Pe tot parcursul razboiului a distrus 519 tankuri, peste 1000 de vehicule, 4 trenuri armate, 70 de aparate de aterizare, 150 de structuri de artilerie, nava de razboi ruseasca Marat (pe care a rupt-o efectiv in doua cu o bomba de 1000 de kg aruncata pe stocul de munitie a vasului) , doua crucisatoare, un distrugator si 11 avioane in lupta aeriana.
Rudel a zburat o distanta de peste 600.000 de km, a folosit mai mult de 5.000.000 de litri de combustibil si
a aruncat peste 1.000.000 de kg de bombe. Experienta pe care a acumulat-o pe parcurs l-a ajutat sa dezvolte tactici noi de combat, oferind un avantaj net pilotior germani in lupta atat de inversunata pentru spatiul aerian.
Palmaresul sau este dea dreptul incredibil daca tinem cont ca a fost doborat si in unele cazuri chiar luat ostatic de peste 32 de ori. Dar de fiecare data a reusit sa scape din spatele linilor inamice, ca apoi sa se puna din nou in avion ca si cum nu s-ar fi intamplat absolut nimic. Lucru care la impins pe Stalin sa puna o recompensa uriasa de 100.000 de ruble pe capul ``ucigatorului de tankuri``(viu sau mort), care producea mari pagube materiale dar mai ales morale in randurile Armatei Rosii.
Reusitele sale, ranile pe care le-a strans in decursul luptelor si devotamentul pentru efortul de castigarea a razboiului nu au ramas nerasplatite.

Astfel lui Hans Ulrich Rudel ii s-au acordat:
``Eiserne Kreuz`` clasa 2 si clasa 1
``Ehrenpokal der Luftwaffe``(acordat pentru merite deosebite in lupta aeriana)
`` Flugzeugführer- und Beobachterabzeichen in Gold mit Brillianten `` (onorific pentru succes exceptional)
``Deutsches Kreuz in Gold``(ca si importanta intre Crucea de Fier si Crucea de Cavaler)
``Frontflugspange in Gold`` (peste 2000 de misiuni de zbor)
``Verwundetenabzeichen in Gold`` (acordat la peste 5 rani de razboi, orbire sau diszbilitate totala)

``Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes`` ,Crucea de Cavaler a Crucii de Fier , acordata pentru curaj si merite deosebite, o va dobandi de 4 ori , forma simpla in 1942, apoi in 1943 cu ``frunze de stejar``, la care ii se adauga in acelasi an si ``sabii``, ca in 1944 sa primeasca ``Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes mit Eichenlaub, Schwertern und Brillianten `` sau Crucea de Cavaler cu frunze de stejar, sabii si diamante. Aceasta era cea mai inalta decoratie militara celui de-al Treilea Reich dupa Marea Cruce a Crucii de Fier ``Grosskreuz des Eidernen Kreuzes`` acordata doar lui Hermann Göring, pentru campania Luftwaffe de la inceputul razboiului.

Totusi unicitatea acestui erou trebuia rasplatita intr-un mod aparte, astfel pe 29 decembrie 1944,
Adolf Hitler ii acorda ``Crucea de Cavaler cu frunze de stejar, sabii si diamante in aur``. Dupa primirea acestei decoratii special create pentru el, Rudel refuza sa urmeze sfaturile Fuhrerului si continua sa zboare pana la sfarsitul razboiului fiind unul dintre cei care s-au oferita sa il salveze pe Hitler din Bunkerul sau incercuit.

Colonelul Rudel a fost de asemenea singurul strain caruia i s-a acordat cea mai inalta distinctie din Ungaria, Medalia Ungara de Aur pentru Curaj. A fost cel mai decorat militar din al Treilea Reich si ramane si in zilele nostre cel mai decorat aviator din lume.

Dupa razboi e luat ostatic de catre americani, isi va relua viata si va scrie mai multe carti in care condamna incercarile de asasinare a lui Hitler, si aminteste de lupta impotriva bolsevismului si nevoia de Lebensraum in est pentru poporul german.
Un material de Eiserne Kreuze 88

3 comentarii:

brad spunea...

Excelent articolul. Foarte bun. Felicitari si la mai multe asemenea articole. 14/88!

lucius fascius spunea...

RespeKt!

Harkonnen spunea...

Aricolul contine oarece inexactitati (mai ales de traducere) ceea ce nu-i diminueaza insa fondul: Luftwaffe a avut cei mai buni piloti...

1. Cel mai bun pilot este considerat maiorul Erich "Bubi" Hartmann (352 victorii aeriene confirmate). H.U. Rudel a fost cel mai bun pilot de Stuka.

2. Dupa lovitura data de Rudel, Marat (ex. Petropavlovsk) s-a asezat pe fund (era ancorat in apa putin adanca) si dupa oarece reparatii a fost folosit ca baterie "plutitoare" (hilar, deoarece tehnic era scufundat). dupa razboi a fost ranfluat si folosit ca vas de instructie pana in 1952 cand a fost taiat la fiare vechi.

3. In loc de "structuri de artilerie" a se citi tunuri autopropulsate, in loc de "cruisante" - crucisatoare, in loc de "aparate de aterizare" - nave/ambarcatiuni de debarcare.

Numai bine!

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”