Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

luni, 16 noiembrie 2009

Axa Bucuresti-Chisinau. Vlad Filat: „O asemenea abordare pragmatica imi permite sa merg acasa cu inima usoara“

Premierul Vlad Filat s-a intålnit in Capitala cu Traian Basescu, Emil Boc, Mircea Geoana si Roberta Anastase. Un moment emotionant a fost revederea cu Mircea Druc (foto), primul sef de guvern de la Chisinau de dupa 1990.

"Eu am avut mari emotii cand am trecut Prutul. In aceste doua zile, am pus bazele relansarii relatilor dintre cele doua tari, cu un pragmatism cum nu s-a mai intalnit. Asemenea abordare pe care am simtit-o imi permite sa merg acasa cu inima usoara", a afirmat Vlad Filat la intalnirea cu Organizatia Studentilor Basarabeni, condusa de Vlad Durnea. Filat a facut parte din prima promotie de studenti basarabeni care au studiat in Romania dupa caderea comunismului. El a fost si primul presedinte al Ligii Studentilor Basarabeni, iar intalnirea cu Mircea Druc, cel care a deschis portile bursierilor spre Romania, are o semnificatie aparte in acest context.

„Am venit acasa, nu doar in vizita"

"Demult era necesara aceasta vizita, probabil prea mult timp a trecut de cand oficiali de la Chisinau sa fi venit la Bucuresti, si invers. Noi am venit acasa, nu am venit in vizita, si urmarim sa fim cat mai rapid in spatiul european comun, deoarece suntem europeni si avem dreptul, dar si datoria sa fim in acest spatiu. Pentru mine a insemnat foarte mult aceasta trecere peste Prut. Aveti asigurarile noastre ca Guvernul de la Chisinau cunoaste trecutul si isi asuma prezentul cu gandul spre viitor. Veti avea in persoana noastra un partener predictibil, corect, care va avea capacitatea de a intelege si de a-si asuma procese, pe alocuri complicate, in administrare, a spus Filat. El a afirmat ca presedintii Bancii Europene de Investitii si Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare i-au promis ca vor cofinanta proiectele ce tin de interconectarea sistemelor energetice si a retelelor de gaze intre R. Moldova si Romania. Conform acordului pentru micul trafic de frontiera, 1250 000 de basarabeni vor putea intra in Romania fara viza. In ce priveste obligativitatea ca basarabenii sa prezinte la frontiera dovada ca au in cont 50 de euro, "avem intelegere deplina la Bucuresti pentru a se face o derogare". Acordul permite cetatenilor din ambele tari, care locuiesc legal in localitati situate in proximitatea frontierei, de regula pana la 30 de kilometri (in anumite situatii pana la 50 de kilometri) de linia de frontiera, sa circule fara vize, in zona similara ca intindere, situata in celalalt stat, pe baza permiselor de mic trafic de frontiera si a pasaportului valabil. Valabilitatea permiselor este de la 2 la 5 ani. continuarea la sursa: voceabasarabiei.net

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”