Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

miercuri, 25 noiembrie 2009

Limuzina lui Hitler scoasa la vanzare

Mercedes 770A Kompressor, limuzina sigura si confortabila din care Hitler facea masele sa vibreze la salutul sau, a intrat recent in proprie tatea unui oligarh rus.

Cel care a intermediat fabuloasa tranzactie, germanul Michael Fröhlich, o adevarata autoritate in materie de masini de colectie, vorbeste despre istoria zbuciumata a acestei masini, dar si despre un blestem care ii loveste pe proprietari.

De-a lungul timpului, Michael Fröhlich a intermediat vanzarea unor limuzine cu proprietari legendari (fapt care a urcat considerabil pretul): Mercedesul 600 al lui John Lennon, Rolls Royce-ul Cabriolet al lui Marlene Dietrich, Bentley-ul S3 al lui Charlie Chaplin, etc. Tot el a mijlocit ceea ce s-ar putea numi perla coroanei in materie de masini de colectie - o limuzina blindata, de cinci tone, cu care se spune ca se deplasa adesea Adolf Hitler.


Fröhlich, 59 de ani, a declarat pentru Spiegel online ca a pornit in cautarea celebrei limuzine decapotabile, de la bordul careia Hitler isi saluta multimea de admiratori atat inainte, cat si in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, la solicitarea unui investitor rus. A localizat-o undeva in nordul Germaniei, in garajul unui colectionar. Din actele prezentate de acesta reiesea fara dubiu ca era celebrul Mercedes 770A Kompressor, albastru inchis, fabricat la comanda in 1935 pentru Hitler. "Cautarea masinii lui Hitler nu a fost o sarcina tocmai placuta. Mai toate rudele mele au murit in razboi, iar in timpul Blocadei Berlinului, eu am fost salvat de americani", a declarat Fröhlich. Chiar daca pretul limuzinei a fost unul ametitor - presa speculand ca ar fi vorba despre o suma cuprinsa intre patru si zece milioane de euro - tranzactia i-a lasat un gust amar dealerului german. "Trebuie sa va marturisesc ca acest vehicul pur si simplu ma dezgusta", conchide el.

O istorie stranie

"Toti fostii sai proprietari au murit. Aceasta masina are o istorie stranie ce ma trimite cu gandul la blestemul faraonilor egipteni", mai spune Fröhlich. Dupa razboi, limuzina a fost cumparata de catre proprietarul hotelului Imperial Palace din Las Vegas, un impatimit colectionar de masini de epoca. A fost uitata insa intr-un garaj. Dupa moartea americanului, Mercedesul 770A a fost achizitionat de catre un colectionar bavarez, care a decedat anul trecut la varsta de 49 de ani. Impreuna cu alte cinci exemplare de colectie, fosta limuzina a lui Hitler a poposit recent si in garajul unui milionar din nordul Germaniei. Din fericire, acesta este inca in viata. Fröhlich mai spune ca printre documentele originale ale limuzinei se numara si cartea tehnica ce specifica faptul ca a fost livrata Führer-ului in 1935 si ca a avut o pro blema la motor in 1939. "Este in stare exceptionala si inca poate fi condusa. Era cel mai bun produs al Mercedes la vremea sa", explica dealerul german.

Führerul nu avea permis

Are geamuri anti-glont cu o grosime de 40 mm si un motor de 400 cai putere, viteza maxima pe care o poate atinge fiind de 180 kilometri pe ora. Pentru a se asigura ca este vorba chiar de limuzina lui Hitler, Fröhlich a verificat minutios zeci de documente si a studiat sute de fotografii. "Pana si numarul de inmatriculare era corect: 1A 148461", a spus Froehlich. Josef Ernst, purtator de cuvant in cadrul Daimler, compania producatoare de vehicule Mercedes, nu a putut confirma insa autenticitatea limuzinei. "Dar, plecand de la premisa ca toata povestea este reala, nu poate fi vorba despre un singur vehicul care sa poata fi numit "masina lui Hitler". Avea la dispozitia sa o gama intreaga de masini oficiale, toate comandate mai degraba de Cancelaria Reichului decat de el insusi. Din cate stiu eu, Hitler nici macar nu avea permis de conducere. Nu a condus niciodata o masina. Avea insa trei soferi", a explicat Ernst. Nu a putut spune cu exactitate cate limuzine Mercedes au fost livrate Cancelariei Reichului, dar mentioneaza ca intre 1938 si 1943 au fost fabricate 88 de vehicule Kompressor 770. Pe langa limuzina lui Hitler, misteriosul miliardar rus a achizitionat alte patru Mercedes 770A Kompressor aflate in trecut in proprietatea unor lideri nazisti printre care si cea detinuta de ministrul de Externe Joachim von Ribbentrop, dar si una care i-a apartinut fostului presedinte al Turciei, Ismet Inonu. sursa: ziua.net

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”