Mai multi consumatori au reclamat, la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), spotul TV care promoveaza retailerul alimentar Lidl si care ii are ca personaje principale pe artistii Monica Davidescu si Aurelian Temisan.
Si asta pentru ca, dupa cum a declarat Georgiana Grecu, director executiv al Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC - Romanian Advertising Council), reclamantii sustin ca "grupul de oameni care mananca mici", prezentati in spot ca fiiind reprezentativi pentru tara noastra, sunt tigani.
In acelasi timp, spotul prezinta simboluri reprezentatative precum portocalele sau uleiul de masline, pentru tari ca Spania sau Italia, in timp ce Romania este reprezentata printr-o turma de oi si un grup de oameni care consuma mici.
Potrivit reclamatiei, citata de directorul RAC, respectivii consumatori sustin ca "este inadmisibil ca Romania sa fie reprezentata de tigani".
Pe de alta parte, Georgiana Grecu a precizat ca, in urma analizei spotului, RAC a decis ca nu s-a incalcat nicio reglementare etica in reclama Lidl.
Cu toate acestea, reprezentantii CNA vor analiza, la randul lor, in sedinta de joi daca reclama a incalcat prevederile Legii Audiovizualului.
"Noi am trimis decizia RAC la CNA, dar aceasta este cosultativa" , iar reprezentantii Consiliului urmeaza sa analizeze reclama in baza Codului Audio-vizual, a precizat directorul executiv al RAC.
Reclamatia primita in data de 18 octombrie la CNA a fost trimisa catre Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) cu care CNA a semnat un protocol de colaborare.
Etnia grupului de romani prezenti in reclama Lidl a iscat o adevarata disputa si pe Youtube, unde a fost postat spotul video, dar parerile userilor au ramas impartite.
Contactati de DailyBusiness.ro, reprezentantii Lidl in Romania nu au dorit sa comenteze, afirmand insa ca punctul lor de vedere a fost trimis celor de la RAC.
In Romania, agentia Initiative a dezvoltat si a implementat prima campanie media derulata la nivel national pentru retailerul alimentar Lidl.
Campania de imagine se axeaza pe comunicarea specificului regional al produselor din portofoliul Lidl si a fost lansata in 7 octombrie, odata cu inaugurarea in Romania a 11 magazine noi.
Derulata de Initiative in print si TV, campania urmeaza sa se incheie la sfarsitul anului.
Reteaua Lidl numara in prezent 120 de magazine in Romania, cele mai noi unitati fiind deschise in Bucuresti, Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar (jud. Sibiu), Timisoara, Turda, Zalau, Moinesti si Ramnicu-Vilcea. Pana la sfarsitul anului, reteaua Lidl va numara peste 125 de magazine.
Potrivit IQads, spotul Lidl a fost filmat in 7 tari, respectiv Romania, Polonia, Spania, Italia, Franta, Slovacia si Cehia si a fost realizat de o echipa internationala, formata din angajati ai GPD din Romania si Polonia, alaturi de producatori din alte 4 tari. dailybusiness.ro
m-a enervat de prima oara reclama idioata a celor de la Lidl. Scarbele astea gen Lidl, Kaufland etc nu au DELOC produse romanesti, in special la raioanele legume/fructe.
RăspundețiȘtergereeste foarte tare cum suna RAC (Romanian Advertising Council) :P sau poate Romanii Anti Ciori :D
RăspundețiȘtergerenu par tigani dar in fine ... mancatori de mici ne.au facut si ciobani :)
RăspundețiȘtergereLa naiba, mai tigani decat astia.. Oricum, sunt mai negri decat Cioaba. Pana si realizatorii reclamei au recunoscut ca sunt tigani.
RăspundețiȘtergere