Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

joi, 5 noiembrie 2009

"Din impozitele mele platesc pensie speciala securistilor care m-au terorizat"

Victimele politiei politice din Tulcea vorbesc pentru prima data despre calvarul indurat

Tulceanul Constantin Lungu, denumit de Securitate "obiectivul Leon", dezvaluie povestea sa de victima, afirmand ca i-a iertat pe securistii care l-au terorizat un deceniu. Acuza insa autoritatile postdecembriste ca i-au transformat in "ofiteri onesti ai SRI" pe fostii securisti care i-au marcat destinul si ca le platesc pensii speciale.

Din cauza unor ofiteri de Securitate din Tulcea, barbatul si-a pierdut functia de primar. Apoi a fost bagat la puscarie pe motiv ca a vrut sa fuga din tara.

Ofiterii de Securitate tulceni au fost deconspirati si au fost dati pe mana justitiei de catre CNSAS. Raspunsul judecatorilor intarzie insa sa apara.

Victimele celor sapte ofiteri de Securitate din Tulcea acuzati de Consiliul National pentru Studierea Arhivelor fostei Securitati de fapte de politie politica si dati pe mana justitiei vorbesc, pentru prima oara dupa Revolutie, despre calvarul indurat. Notele informative si alte documente ale Securitatii Tulcea primite recent de Constantin Lungu, in copie, de la Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS), documente ce fac obiectul sesizarilor acestei institutii la Curtea de Apel Bucuresti, dezvaluie teroarea la care a fost supus acesta, timp de un deceniu, de ofiterii de Securitate. Lungu este insa doar una dintre victimele securistilor. Potrivit documentelor CNSAS, sute de persoane au fost terorizate de coloneii Tudorel Milea, Nicolaie Zarnescu, Florin Nencu si Gheorghe Mauna, capitanii Dumitru Cartoafa si Mihai Sasu si de locotenentul-major Nicolae Cioc. O parte dintre acestia au activat in cadrul SRI si dupa revolutie.
(...)
Calvarul din puscarie
Calvarul "obiectivului Leon" a continuat, dupa condamnare, si in Penitenciarul Tulcea, unde a fost luat in supraveghere de colonelul de Securitate Alexandru Galateanu. "Galateanu ii punea pe tortionarii sai din puscarie sa ma provoace continuu. Pentru ca nu raspundeam provocarilor, Galateanu ma chema la el in birou si ma ameninta continuu ca nu-mi voi mai vedea familia 20 de ani", povesteste barbatul.
A facut aproape un an de puscarie pentru ca a fost eliberat dupa caderea regimului comunist. "I-am iertat pe cei care m-au terorizat. Nu pot ierta insa autoritatile postdecembriste care i-au recuperat pe respectivii ofiteri, incadrandu-i pe majoritatea in SRI, devenind astfel ofiteri democrati. Cei mai multi, desi au afectat destinele unor oameni, au primit functii foarte importante in structurile informative postdecembriste. si mai grav este ca, acum, din impozitele pe care le platesc din afacerile pe care le fac primesc pensii speciale, de zeci de ori mai mari decat pensia minima din tara noastra", acuza barbatul.

"CALAUL MEU A FOST AVANSAT"
Una dintre sutele de victime din judetul Tulcea ale zelului profesional al ofiterului de Securitate Gheorghe Mauna este profesorul pensionar Ionas Popescu. "Abia zilele trecute, cand am primit documentele din dosarul de Securitate de la CNSAS, am aflat de ce am fost schimbat din functia de director al Liceului de Constructii din Tulcea, desi prim-secretarul Comitetului Judetean PCR Tulcea ma laudase cu o zi inainte pentru modul cum administram acel liceu. Acum stiu ca ofiterul Gheorghe Mauna, care supraveghea cadrele didactice si persoanele ce lucrau in unitatile de cultura din Tulcea, facuse un raport la prim-secretar in care scrisese ca vorbesc de rau regimul comunist. Din acel moment, timp de doua decenii, eu si familia mea am fost terorizati de Mauna si de alti ofiteri de Securitate.

Cariera mea profesionala, din acel moment, a fost afectata pentru ca nu am mai putut ocupa vreo functie pana am iesit la pensie si am fost continuu sanctionat, desi nu exista vreo fapta care mi se putea imputa. Asta pentru ca le spuneam colegilor ca nu aveam caldura in case, ca nu se gasea mancare in magazine", povesteste fostul cadru didactic. "In schimb, calaul meu, ofiterul de Securitate Gheorghe Mauna, a fost avansat continuu in grad pentru zelul sau profesional. Dupa Revolutie, respectivul ofiter, pentru meritele sale profesionale, a ajuns sa conduca efectivele SRI din doua judete, iar acum are o pensie de patru ori mai mare decat a mea", adauga cu amaraciune Ionas Popescu. sursa: romanialibera.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”