Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

marți, 16 martie 2010

Cum fac afaceri evreii din România

De ce au evreii succes în business?
Iată o întrebare în jurul căreia „mulți se învârt în tăcere“, constată rabinul Levi Brackman, dar pe care „puțini au curajul să o rostească cu voce tare“, de teamă să nu fie catalogați drept antisemiți. Este însă asta o întrebare legitimă? Da, crede Brackman, autor al volumului „Înțelepciune evreiască pentru succes în business“.

Ilan Laufer (Retail Group), David Flusberg (Adama) si Reuven Havar (ex-AFI EUROPE)

La urma urmei, evreii – argumentează el –, deși înseamnă 0,2% din populația lumii, acoperă 10% din lista „Fortune“ de CEO ai celor mai mari 500 de companii globale, peste 10% din cea a celor mai bogați oameni din lume și sunt „disproporționat reprezentați în domenii cu venituri mari, cum ar fi medicina, avocatura, instituțiile financiare și știința“; ca să nu mai vorbim de faptul că 30% dintre laureații Nobel sunt evrei. Cum își văd propriul stil în business cei care – fie că‑și spun evrei sau israelieni – fac afaceri aici?


Îi ajută în business cultura în care s‑au născut? Și dacă da, cum? Iată, în paginile care urmează, ce cred evreii despre ei înșiși: o schiță de autoportret alcătuită pe baza discuțiilor cu câțiva oameni de afaceri care au consimțit să răspundă la o întrebare pe care puțini îndrăznesc să le‑o pună.

„Agresiv“ e un termen care răsare frecvent în conversație când oamenii de afaceri israelieni încearcă să‑și contureze un soi de schiță de autoportret colectiv.

Un proverb evreiesc spune că, dacă stai cu doi evrei, vei auzi trei opinii; dar când vine vorba de business, părerile par să conveargă întotdeauna. „Evreii nu te lasă să ieși din încăpere până nu faci afacerea cu ei, sunt foarte agresivi“, spune David Flusberg, CEO al Adama, unul dintre cei mai mari dezvoltatori rezidențiali din România. Uneori „prea agresivi“, e de părere Ilan Laufer, proprietarul firmei de consultanță Retail Group, și de asta uneori „își creează singuri probleme“.
„Mentalitatea israelienilor e foarte agresivă“, crede și Nimrod Zvik, director de vânzări la fondul norvegian Be Igloo, care a cumpărat circa 1.000 de apartamente în diverse proiecte rezidențiale din România.

Iată alte câteva cuvinte care se ivesc în discuțiile pe care MONEY EXPRESS le‑a avut cu mai mulți oameni de afaceri din Israel care lucrează aici: „dur“, „competitiv“, „insistent“, „ambițios“. Sunt trăsături care‑i fac să se simtă, chiar dacă se definesc cu termeni diferiți – unii spun că sunt evrei, alții israelieni –, ca făcând parte din același film. De ce sunt evreii agresivi? sursa: moneyexpress.money.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”