Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

duminică, 3 iunie 2012

Fostul rege Mihai I este chemat la tribunal pentru a-și recunoaște fiul Nicolae-Vasile (video)

Cetățeanul german Dieter Stanzeleit pretinde că este fiul fostului rege al României, Mihai I. Stanzeleit se află în posesia mai multor documente din care rezultă că este fiul fostului suveran. Testul ADN poate lămuri lucrurile definitiv.


În 1937, Casa Regală a României a hotărât să unească destinele lui Mihai, pe atunci adolescent, cu o descendentă a Casei Regale a Marii Britanii – adică un mariaj de convenienţă, ce urma „să asigure neutralitatea ţării noastre în caz de război”.

A fost aleasă Nerissa Bowes- Lyon, rudă de sânge a actualei regine Elisabeta a Angliei. Tânăra a venit în România, iar cei doi s-au plăcut, din moment ce Nerissa Bowes-Lyon a rămas însărcinată. Căsătoria a avut loc pe 7 septembrie 1939, la Azuga, în mare taină. Prinţul Mihai avea 18 ani, iar prinţesa Nerissa, 19 ani. Tot în secret a fost botezat şi copilul care a venit pe lume ca urmare a acestei relaţii, adică Nicolae-Vasile de Alba Iulia.

Ar fi urmat niște evenimente halucinante până la finele războiului, iar în 1945, Nicolae-Vasile a fost dat în grija unei familii germane, primind numele de Dieter Stanzeleit şi cetăţenia germană. Acesta a studiat muzica, a devenit un mare violonist, dar nu a uitat niciodată cine este de fapt. În 1990, a început să caute documentele care să-i ateste descendenţa.

“La un moment dat, l-am contactat pe Regele Mihai şi am avut o conversaţie civilizată. I-am spus că este tatăl meu, dar el a refuzat să recunoască faptul că sunt fiul său. De aceea am strâns actele doveditoare şi m-am adresat instanţei germane, care a aprobat cererea mea de stabilire a paternităţii, solicitând instanţei din România să mă sprijine pentru efectuarea unui test de paternitate”, ne-a menţionat Dieter Stanzeleit. Dacă testul ADN va confirma ceea ce arată documentele, atunci Stanzeleit îşi va lua numele princiar de Nicolae-Vasile de Alba Iulia şi va fi urmaşul oficial al Regelui Mihai.

Fostul suveranul va răspunde şi unui interogatoriu

Testul de paternitate pe care îl va da Regele Mihai va consta nu numai în prelevarea de probe biologice, ci şi într-un interogatoriu. “Tatăl meu va fi întrebat dacă s-a căsătorit la data de 7.09.1939 cu Nerissa Jane Irene Bowes-Lyon, dacă li s-a născut un copil pe nume Nicolae-Vasile, dacă soţia şi fiul i-au fost răpiţi de trupele SS şi dacă îi este cunoscută soarta lor ulterioară. Apoi i se vor lua probe pentru testul ADN”, ne-a spus Dieter. De asemenea, Stanzeleit pune sub semnul întrebării legalitatea căsătoriei Regelui Mihai cu prinţesa Ana de Bourbon-Parma, în anul 1948.

“Din moment ce regele nu era divorţat de mama mea şi nu avea dovada decesului ei înseamnă că actul de căsătorie din 1939 era valabil, iar mariajul cu prinţesa Ana era ilegal. Ca atare, sunt singurul descendent legal al Regelui Mihai”, ne-a mai spus Stanzeleit.

«Averea e a poporului român»

“În cazul în care voi fi recunoscut legal, averea care îmi va reveni ca urmaş trebuie să aparţină, după opinia mea fermă, poporului român. În acest sens, voi folosi tot ce voi primi legal, pentru înfiinţarea unei fundaţii în favoarea poporului român: în scopuri culturale, sociale şi educative”, a spus Dieter Stanzeleit.

După sursa: libertatea.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”