Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

miercuri, 10 martie 2010

Minciunile vor fi studiare de catre elevi drept adevaruri absolute: Studierea Holocaustului va fi cuprinsa in noua programa scolara

Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a prezentat, marti, schimbarile ce se vor produce la nivelul programei scolare dupa intrarea in vigoare a noii Legi a Educatiei, ca raspuns la solicitarea privind studierea problematicii Holocaustului intr-un mod cat mai eficient de catre elevii din Romania.
Solicitarea a fost formulata de directorul Centrului de Studii Avansate al Holocaustului din cadrul Muzeului Memorial al Holocaustului din SUA, Paul A. Shapiro, precizeaza Ministerului Educatiei.

La intalnirea pe aceasta tema au mai participat directorul diviziei de programe arhivistice internationale din cadrul aceluiasi centru, Radu Ioanid, si directorul executiv al Institutului National "Elie Wiesel" pentru Studierea Holocaustului din Romania, Alexandru Florian.

"Cred ca pentru natiunea noastra, dar si pentru toate natiunile Europei, este foarte important sa intelegem toate problemele de memorie ale istoriei. Sunt drame pe care trebuie sa le tratam foarte serios. Avem obligatia sa nu uitam problema Holocaustului, cea a comunismului si alte experiente traumatizante ale istoriei. De aceea, in procesul de elaborare a programei scolare de istorie, toate institutele prestigioase din domeniu trebuie sa fie implicate", a declarat ministrul Educatiei.

In cadrul intalnirii s-au mai convenit si alte doua aspecte punctuale: organizarea unei expozitii itinerante in scoli cu o tematica legata de Holocaust si includerea Memorialului Holocaustului din Bucuresti in circuitul excursiilor de studiu. dupa sursa: ziare.ro

1 comentarii:

Românescu' spunea...

Asta era de adaugat neaparat la programa scolara care si asa e TERMINATA! Sa nu mai zic ca la istoria de clasa a11a se invata despre constructia europeana si se studiaza si preda intr-un mod cat se poate de prost - nu se mentioneaza nimic de partile negative si se imprima in capul elevului ca ue si "integrarea" e un stadiu al evolutiei continue.

Citez un elev de clasa a11a :
"dar doamna profesoara, am auzit oameni atunci in 2006-2007 ca nu e bine cu intrarea in ue"
Raspunsul profesoarei :
"probabil aveau nostalgii comuniste si refuzau ideea aceasta de evolutie"

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”