Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

luni, 26 martie 2012

„Pentru bărbații adevărați”. Furie printre evreii din Turcia: reclamă la șampon cu imaginea lui Hitler. Creatorul le răspunde: „Dacă nu înțeleg gluma, este problema lor”

Clipul de 12 secunde, dublat in turca si cu subtitrare in germana, il infatiseaza pe Hitler sustinand un discurs entuziast si indemnand clientii barbati sa cumpere un produs care este ”un sampon 100% masculin”.
Un spot publicitar pentru un sampon, in care apare Adolf Hitler, a suscitat furia comunitatilor evreiesti din Turcia si din strainatate, provocand reactii agresive impotriva creatorului acestuia, relateaza AFP.

"Este total inacceptabil ca Hitler, exemplul cel mai izbitor de cruzime si salbaticie (sic!), sa fie utilizat intr-o reclama, cu scopul de a iesi in evidenta sau de a suscita interesul", a declarat sambata comunitatea evreiasca din Turcia, criticand agresiv acest spot difuzat incepand de saptamana trecuta.

Clipul de 12 secunde, dublat in turca si cu subtitrare in germana, il infatiseaza pe Hitler sustinand un discurs entuziast si indemnand clientii barbati sa cumpere un produs care este "un sampon 100% masculin".

"Daca nu purtati rochia unei femei, nu ar trebui sa ii utilizati nici samponul", spune un Hitler dublat in turca, buzele din imagine fiind aproape sincronizate cu vocea care il dubleaza.

Evreii din Turcia au anuntat ca au contactat agentia de publicitate cerandu-i sa retraga spotul, lucru pe care, potrivit acestora, inca nu l-a facut, si ca asteapta sa fie prezentate scuze in mod public.

In afara Turciei, organizatia extermista „Liga impotriva defaimarii evreilor” (ADL), cu sediul in Statele Unite, a declarat ca este "revoltata" de utilizarea lui Hitler intr-un spot publicitar.

Utilizarea imaginii lui Hitler, "care este responsabil de masacrarea in masa a sase milioane de evrei si a milioane alte (persoane) in cursul Holocaustului, cu scopul de a vinde sampon este o strategie de marketing dezgustatoare si deplorabila", a declarat vineri Abraham H. Foxman, directorul la nivel national al ADL si unul dintre milioanele de  „supravietuitori al Holocaustului”.

Creatorul spotului controversat, Hulusi Derici, si-a aparat clipul intr-un interviu pentru revista Marketing Turkiye. "Daca oamenii vorbesc despre publicitatea unui produs, acest lucru face produsul sa existe", a declarat el. "Daca nu inteleg gluma, este problema lor", a adaugat Hulusi Derici.

3 comentarii:

Anonim spunea...

turcu din Hitler !!!!

Dli spunea...

Romani nosti l-au parodiat pe hitler la maxim !

Darius spunea...

@Dli, când, unde și cu ce ocazie?..

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”