Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

miercuri, 23 septembrie 2009

Vladimir Voiasciuc, timisoreanul care se lupta cu mafia imobiliara din oras

Material realizat de Nationalistii Autonomi Timisoara
În acest material, cititorii Altermedia vor avea ocazia să cunoască povestea lui Vladimir Voiasciuc, profesor de sport şi proprietarul unei săli de fitness din Timisoara, care a refuzat să fie victima mafiei imobiliare din oraş. Exasperat de nepăsarea autorităţilor şi-a creat chiar şi un sait în care îşi spune povestea, la adresa www.nusuntcarnat.com

“În anul 2007, la 1 iulie, m-am mutat cu sala de sport in spatiul de pe strada Traian Grozavescu numarul 4, unde gasisem o chirie mai accesibila, fara sa imi spuna proprietarul Diaconu, ca in imobil, deasupra, are o familie de tigani. Am sa le spun tigani, nu o sa ma feresc, asa cum eu sunt ucrainean, cum sunt alţii turci, ei sunt ţigani, nu trebuie sa le fie ruşine de naţia lor, de istoria lor, daca au istorie, dar ei au o istorie legata numai de furturi, minciuni, ticalosie…
Timp de 60 de zile am avut mari probleme, cu manele in fata intrarii la sala de sport, cu gratare, usi inchise, aruncau pe clienti cu pământ, cu apă, cu resturi de la grătare. Asta ţinea de dimineată, de la ora 10, până seara la ora 10. Mizeria era de zece centimetri. După aproximativ 25 de zile am vrut să reziliez contractul, nu mai aveam nici bani sa plătesc chiria. Mi-am pierdut toti clientii, mi-au falimentat afacerea. La rugamintea proprietarului, Diaconu Ioan, care a început sa plânga, am hotarat sa rămân. M-am pus eu in locul lui… Nu am vrut sa îl las pe mâna unor nenorociti, a unor infractori.’’
O secvenţa video din calvarul prin care a trecut profesorul Voiasciuc



Aşa rememoreaza timişoreanul Vladimir Voiasciuc povestea începută în urmă cu doi ani, când a ajuns ţinta mafiei imobiliare din oraş. Iată reţeta mafiotilor, publicata de jurnalistul Malin Bot in articolul “Bastanii” ocupa casele prin teroare, in “Evenimentul zilei” din 24 august 2007.
1. Pun ochii pe casa
2. Prin relatiile de la primarie, obtin date despre proprietari si despre apartamente
3. Cumpara prin interpusi spatiile cele mai mici de la demisol ori mansarda
4. Daca imobilul este revendicat, cumpara de la mostenitori drepturile litigioase
5. Dupa ce obtin legal dreptul de a intra in spatiu, le fac oferte celorlalti proprietari. Propun garsoniere sau apartamente cu o camera in blocuri comuniste
6. Daca proprietarii refuza, muta in vila familii sarace incepand un razboi al nervilor
7. Vecinii sunt amenintati ca, daca nu fac schimbul imobiliar, vor avea “viata iad”
8. Urmeaza scandaluri, inundatii, murdarie in spatiile comune, se arunca pe usi cu fecale, se urineaza pe geamurile de la demisol, noptile se tin chefuri cu lautari. Copiii sunt folositi pentru ca nu pot fi amendati sau trasi la raspundere
9. Vizitatorii sunt acostati la intrarea in imobil, li se vorbeste vulgar, copiii isi expun organele genitale si fundul, adultii ameninta chiar si cu moartea, spunand ca lor le apartine casa
10. In final, viata este aproape imposibila, majoritatea vecinilor vanzand “bastanului” pe sume derizorii
Şiretlic
Cum au ajuns tiganii in imobilul de pe strada T. Grozăvescu nr 4, povesteste dl. Ioan Diaconu in acelasi articol din “Evenimentul zilei”.
“Apartamentul de sus a fost ocupat de fostul rabin al Timisoarei, care a cumparat cu Legea 112, cea privind vânzarea imobilelor către chiriasi. Cand rabi a murit, vecinii ţigani au venit cu acte că le-a lasat moştenire apartamentul. De fapt, era o vânzare mascată, pentru că Legea 112 nu permitea acest lucru.”
Lupta cu morile de vânt
Naiv, domnul Voiasciuc a sesizat politia, solicitand sprijin. Agentul de poliţie Dan Daniel, de la secţia numarul 1 de politie, nu a dat nici măcar o amenda în acest caz timp de 2 luni cât timişoreanul a fost sub asediu. Au urmat doi ani de lupte pentru eroul nostru, ani plini de dezamăgiri si silă. Aşa cum i-a promis dirijorul acestui act de terorism social, numitul „Ferdinand”, au intrat in joc şi funcţionari ai primăriei Timişoara.
Un „control” de la Primăria Timisoara l-a amendat pe profesorul de sport Vladimir Voiasciuc cu suma de 400 de ron pentru ca îi lipsea o aprobare ce nu trebuia nici sa o posede. Incăpătânat, timişoreanul merge mai departe cu demersurile sale şi mai primeste un control din partea primăriei şi amenda de 1.000 de ron şi întreruperea activităţii firmei.
Instituţiile statului, scutul infractorilor…
Încă încrezător in instituţiile statului, merge să îşi caute dreptatea în sălile de judecata unde este tratat cu un dispreţ total din partea magistratilor.
„Ar fi atât de multe de spus despre nedreptatea pe care am găsit-o în sălile de judecată şi în cabinetele procurorilor, încât nici nu mai stiu cu ce să încep. Am fost amenintat cu moartea în sala de fitness de către Gribowski Ion şi am martori. Soluţia dată de către organele de anchetă şi cercetare penală a fost de neîncepere a urmăririi penale intrucât ‘autorul nu şi-a pus ameninţarea în practică’. Apoi am adunat declaraţii extrajudiciare, în care clientii mei arătau calvarul prin care am trecut împreuna cu ei timp de 2 luni. Le-am predat Parchetului, pentru a ajuta ancheta. S-a dat tot un NUP (neînceperea urmăririi penale) la adresa agresorilor noştri fără ca măcar sa fie audiat vreunul dintre semnatarii declaraţiilor adunate de mine, ori procurorul, sub semnatură, scrie că i-a audiat pe toţi. Toată rezolutia parchetului este o colecţie de minciuni si grave încălcări ale legilor din partea procurorului de caz.”
„Ameninţările formulate de Ioan Gribowski nu au fost puse în aplicare de acesta, deşi avea posibilitatea de a o face (…)”, se arată într-o rezoluţie de NUP semnată de procurorul Ciprian Dorobanţu. Procurorul a tratat astfel mai multe situaţii în care lui Vladimir Voiasciuc i s-a spus că i se va tăia capul cu o sabie de samurai sau va fi împuşcat.
“Am făcut sesizări către Consiliul Superior al Magistraturii, dar fără câştig de cauză. Răspunsuri tardive si evazive.
În sala de judecată am fost tratat cu aroganţă şi dispreţ. Am solicitat audierea unor martori, cerere respinsă. Am rugat instanţa sa mi se spună motivele. Preşedintele de instanţa mi-a răspuns scurt şi sec: ‘că aşa vreau eu’. Am rămas mut… Vă spun ca TOATE problemele ţarii de aici pleaca, de la absenţa justiţiei ! Exista o mafie incredibila a celor care trebuie să împartă dreptatea. Eu, dacă nu aş fi avut aceste probleme, nu aş fi crezut că există o aşa de mare mocirlă în Justiţie. Dacă nu ai bani sau nu ai relaţii, esti pierdut, mori cu dreptatea în mâna…
Credeţi că ar mai fi existat acest jaf general şi bine organizat, care a distrus România timp de 20 de ani, dacă Justiţia ar fi fost puternica şi şi-ar fi făcut treaba? Când intri în tribunal, vezi acolo numai poliţişti, jandarmi si ”mascaţi”. Acum am înţeles de ce sunt acolo aşa de mulţi: să îi apere pe magistraţi de victimele nedreptăţilor pe care le fac ei.
În Poliţie e la fel. Între poliţistul Dan Daniel, care a arătat în mai multe rânduri că doreste să îi protejeze pe cei din clanul Dulcea (în timpul unui reportaj al televiziunii locale chiar s-a interpus intre echipa de filmare si ţiganii din imobil pentru a nu fi filmati şi i-a îndemnat să intre în casă, aşa cum se vede pe înregistrare) şi şeful Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Timiş, Săndel Palade (ale cărui „presupuse” legături cu mafia imobiliară ţigănească au fost dezvăluite de presă) nu sunt decât vreo 3, 4 la suta oameni cinstiti, aşa apreciez eu din aceasta experienţă nefericită. Dar şi aceşti 3, 4 la sută sunt forţaţi de ceilalţi să tacă şi să nu mişte în faţa lor. Săndel Palade a stat aici, pe acest scaun. M-a rugat să nu mai strâng semnături pentru demiterea lui, a promis că va face treabă, că va lua măsuri. A minţit cu neruşinare! Nu a mişcat nici un deget, nici nu mi-a răspuns la demersurile mele decât dupa a treia sau a patra cerere. Omul acesta trebuie schimbat urgent dacă vrem să readucem siguranţa în viaţa timişorenilor.”
La un an de la mitingul contra mafiei imobiliare din Timişoara [miting organizat in 20 septembrie 2008 de Asociatia Noua Dreapta]
„Am vrut sa fac o asociatie cu alti concitadini aflati in situaţia mea. A doua zi după miting au venit trei inşi, le-am explicat în ce condiţii vreau să facem această asociaţie, fără bani samd… A treia zi a venit unul, a patra zi nu a mai venit niciunul. Sper ca acum să vadă acest articol si să mă caute mai hotarâţi, să nu se dea bătuţi, să nu fugă din calea infractorilor că împreuna îi putem învinge.”
Sursa de venit a domnului Voiasciuc rămâne sala de fitness, care însă duce lipsă de clienti după aceste acte de terorism social. În ultimele luni, mai mulţi naţionalişti autonomi s-au mutat la sala dumnealui şi au adus şi alţi prieteni în încercarea de a redresa situaţia financiară a firmei. Invităm şi alţi timişoreni să aleagă sala de sport de pe strada Traian Grozăvescu numarul 4 pentru a-şi întreţine corpul, dar şi pentru a-şi arăta solidaritatea cu acest om admirabil. Cei ce vor mentiona că au citit acest material pe saitul Altermedia, vor achita numai 40 de lei pe luna pentru un abonament.
Singura satisfacţie
“În urmă cu ceva vreme m-am întâlnit aici cu Silvia Novacovics, concubina lui Ioan Gribowski, fiul proprietarului. ‘Domnu’ Vlad, să ştiţi că nu ne aşteptam să rezistaţi cu noi aici mai mult de o lună de zile.’ ‘Şi cât a trecut?’ – întreb eu. ‘Doi ani!’ – îmi răspunde ea. Să ştiţi că am simţit în vocea ei un respect la adresa mea, ceva ce nu am găsit la poliţiştii şi magistraţii care s-au ocupat de caz.”
Pentru atitudinea sa curajoasă, Vladmiri Voiasciuc a fost declarat membru de onoare al grupului NAT (Nationalistii Autonomi din Timisoara).
Merge mai departe
“Nu vreau să cedez. Merg mai departe cu procesele până la Curtea Europeana a Drepturilor Omului. Mi-am pierdut timp, bani, nervi şi afacerea e aproape de faliment. Am pierdut prea multe ca să mai cedez.”
Campania domnului Vladimir Voiasciuc şi a Nationalistilor Autonomi împotriva mafiei imobiliare continuă. Au fost tipărite şi lipite, în ultimele zile, peste o sută de afişe pentru a readuce în atentia instituţiilor locale ale statului român si a cetăţenilor timişoreni aceaste acte grave de terorism social cărora i-au căzut victime sute de timişoreni.
Galerie foto nat88.org

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”