Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

joi, 9 iunie 2011

Mie îmi plac secuii


E puţină isterie în mass-media românească în jurul regionalizării şi Ţinutului Secuiesc. Am încercat să stau strâmb şi să judec drept situaţia. Prima dată m-am gândit la secui. Şi recapitulând cam tot ce ştiu mi-am întărit părerea că mie îmi plac secuii. I-am cunoscut de mic, de la Braşov. Am cunoscut mulţi de atunci până acum. Nu am să reproşez nimic nici unuia dintre ei. Sunt oameni direcţi, sinceri şi curajoşi. Din punct de vedere istoric secuii au fost alături de voievozii moldoveni şi munteni ori de câte ori au fost solicitaţi şi nu s-au făcut niciodată de râs.


Cum arată satele secuieşti de azi şi ce cred secuii? Acum am descoperit un reportaj mai vechi făcut de Deutsche Welle şi Hotnews (felicitări lui Robert Schwarz!). Îl puteţi vedea mai jos. Puteţi auzi secuii vorbind româneşte şi exprimând idei cât se poate de limpezi despre politica de la Bucureşti şi Budapesta. Pe bază de bun simţ, fără studii la SNSPA. Puteţi vedea sărăcia descurajantă din satul secuiesc Zoltan. Aceeaşi sărăcie ca în multe sate româneşti din Oltenia, Moldova sau Basarabia.


Surpriza din Tinutul Secuiesc from Laurentiu Diaconu-Colintineanu on Vimeo.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”