Nu eşti învins decât dacă refuzi lupta. – Mircea Eliade

luni, 14 noiembrie 2011

Mărturii şocante ale unor români ajunşi sclavi în Spania: „Eram împuns cu ţepuşa în spate de ţigani”

O firmă din Timişoara a înşelat zeci de oameni care au plătit câte 250 de euro pentru a ajunge, în final, să fie vânduţi ţiganilor din România care îi exploatau fără milă.

Vasilica Şooş, Ionuţ Valentin Brătoiu, Bobocea Dănuţ şi un anume Marcel au pus la punct „o fabrică" de făcut bani de pe urma românilor dornici să muncească în Spania şi Italia. Oamenii nu numai că nu au primit banii promişi de reprezentanţii firmei SC Trading Jobs SRL, dar au fost transformaţi în adevăraţi sclavi ai ţiganilor din România cărora le-au fost vânduţi.

Vasile Irinici (53 de ani) este unul din românii vânduţi în Spania. El a reuşit însă să scape din infern, a depus plângere penală şi acum este parte civilă într-un dosar de trafic de persoane aflat pe rolul Tribunalului Timiş. Bărbatul a acceptat să îşi spună povestea pentru „Adevărul", iar detaliile sunt cutremurătoare.

„Am avut o casă, iar unul m-a fentat cu 20.000 de euro. Am pierdut şi casa, şi banii. Am pierdut tot. Firma de construcţii la care lucram a dat faliment şi am rămas fără loc de muncă", a povestit Irinici ce i s-a întâmplat de a ajuns să caute de lucru în străinătate. „Am găsit firma asta în ziar, m-am dus la ei şi le-am spus că am mai fost păţit şi am nevoie de bani pentru că am de crescut doi copii", a continuat timişoreanul. „Ţeparii" l-au inclus imediat pe lista pentru Spania, nu înainte de a-i cere 250 de euro pentru „procesare dosar" şi a-i promite un salariu de 1.200 de euro pe lună şi cazare în cameră de patru persoane, cu baie comună.

Microbuz cu cearşafuri în geam

După mai multe amânări, Irinici a reuşit într-un final să plece în Spania alături de alte şase persoane. Primul şoc a fost la sosirea în Albacete, când românii au constatat că nu îi aştepta nimeni. „Am dat telefon în ţară şi au spus să aşteptăm că în jumătate de oră vine cineva să ne ia. După jumătate de oră a venit microbuzul, cu cearşafuri în loc de perdele la geam. Nu am zis nimic şi ne-am urcat. Am ajuns la un bloc. Erau 15 persoane într-un apartament cu două camere, dar cei de acolo nu au vrut să ne primească. Apoi ne-au dus într-un sat în care am ajuns pe la unu noaptea. Au spart uşa la o casă şi ne-au băgat în nişte încăperi de doi pe doi metri", povesteşte Vasile Irinici.

A doua zi dimineaţa, câţiva ţigani i-au preluat pe oameni şi i-au dus cu microbuzul la Murcia. „Nu au vrut să ne facă niciun fel de act. Între timp, am aflat că ne căuta şi poliţia pentru că locuinţa în care ne-au dus era a primăriei şi noi am stat acolo ilegal", a mai povestit bărbatul. În aceeaşi zi, cei şase români au constatat că, de fapt, fuseseră vânduţi la ţigani. După trei zile de incertitudine, oamenii au primit de lucru, dar coşmarul abia acum începea. „Noaptea ne duceau pe câmp şi aşteptau să ni se termine bateriile la telefoane să nu mai putem vorbi.

După trei zile ne-au dus la lucru. Ei aveau corturi, dar pe noi ne-au dus să dormim într-un cimitir. Ne-au spus să dăm oasele la o parte şi să dormim acolo. Apoi a venit o ploaie puternică, şi ne-au dus într-un apartament în care ne-au încuiat. Am reuşit să scăpăm, dar nu aveam bani nici să mergem cu metroul. Am dormit trei zile în cartoane până am reuşit să vorbesc cu soţia să îmi ia bilet să pot veni în ţară", a mai povestit Vasile Irinici. Ajuns în ţară, bărbatul a căutat firma, dar nu a mai găsit pe nimeni. A depus plângere la poliţie şi a constatat că mai sunt şi alţi români în situaţia lui.

Cu ţepuşa în spate

O altă victimă este şi Valentin Zbârcea. Bărbatul a muncit sub teroare mai bine de trei luni. „Este o adevărată mafie. Sunt racolaţi oameni de bună credinţă care vor să muncească dincolo. Eu chiar am lucrat trei luni acolo la cules de usturoi şi de ceapă. Eram împuns cu ţepuşa în spate ca să nu cumva să stau. Cei care ne-au cumpărat erau ţigani, ce să ne tot ferim. Se comportau cu noi ca stăpânii de sclavi. Spaniolul dădea banii ţiganilor iar ei ne dădeau nouă cât să nu murim de foame. Stăteam fără apă, fără mâncare în condiţii mizere", a povestit Zbârcea.

"Pe noi ne-au dus să dormim într-un cimitir. Ne-au spus să dăm oasele la o parte şi să dormim acolo.''
Vasile Irinici victimă

"Am lucrat trei luni la cules de usturoi şi de ceapă. Eram împuns cu ţepuşa în spate ca să nu cumva să stau.''
Valentin Zbârcea victimă

Firma care încheia contracte fictive, băgată în faliment

Firma care încheia contracte fictive a intrat în faliment, la fel ca alte două societăţi care aparţineau inculpaţilor Vasilica Şooş, Ionuţ Valentin Brătoiu şi Dănuţ Bobocea. „Organele de anchetă au stabilit că inculpaţii Şooş şi Brătoiu jonglau, în activităţi de recrutare a forţei de muncă, cu mai multe firme pe care le-au înfiinţat în Braşov şi Timişoara încă din 2006, când şi-au înregistrat SC Anjex Grup SRL. În 2008 au înfiinţat SC Trading Jobs SRL. Nu prezentau bilanţul activităţii cu profiturile realizate, intrau în faliment prin suspendarea activităţii, situaţii ce le asigurau un avantaj major în justificarea nerestituirii comisioanelor solicitate de victimele exploatate", se arată în rechizitoriul întocmit de procurorul DIICOT Carmen Martinov.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm ca înainte de a vă expedia mesajul să vă alegeți un nume pentru a nu crea confuzii în dezbateri. Mulțumim pentru înțelegere.
Dacă nu aveți de spus nimic constructiv, nu scrieți. Nu vor fi publicate comentarii lipsite de sens sau în care sunt atacate organizații naționaliste și membri ai acestora.
„Fiecare va trebui să știe că pentru atitudinea sa va răspunde. Nu poate trăi pe lume o nație dispusă la toate părerile, la toate atitudinile...”